PixMill auttaa stailaamaan R-kioskien kahviasemat uusiksi

16.05.2017

R-kioskien kahviasemat käyvät parhaillaan läpi muodonmuutosta, jossa kaikkiaan 200 kahviasemaa ympäri Suomen saa uuden, modernin ilmeen. Materiaalituotannosta ja teippausten asennuksesta vastaa monivuotinen kumppani PixMill.

Osa isompaa brändiuudistusta

Mitä muutoksella tavoitellaan, R-kioskin projektipäällikkö Jevgeni Lisjutin.

–    Muutos on osa R-kioskien isompaa brändäystä, jossa modernisoidaan toimipisteiden yleisilmettä ja muutetaan palvelukonseptia entistä kuluttajalähtöisemmäksi. Strategianamme on tarjota asiakkaille muun muassa entistä enemmän nopeasti napattavia välipaloja, deli-tuotteita ja kahvia. Kahviasemien huomioarvo ja kahvilamainen houkuttelevuus ovat avainasemassa.

Teippauksella tehdään ihmeitä

Ilmeuudistus on pyritty toteuttamaan ketterästi, joskin 200 kahviaseman uudistus on jo itsessään suururakka. Projekti käynnistyi keväällä ja jatkuu syksyyn.

R-kioski

Kalustehankintoja ei kuitenkaan suuremmin tarvita, sillä entiset vihreät taustaseinät teipataan uudella kaakeliteippauksella ja kalustemoduulien alaosat yliteipataan modernin harmaaksi.

–    Kuluttajat kaipaavat koko ajan uutta ja siksi mekin varaudumme uusimaan konseptejamme entistä nopeammalla syklillä. Toteutusten tulee olla ketteriä myös siksi, että verkostomme elää ja uusiin liikepaikkoihin investoidaan paljon joka vuosi, Lisjutin kommentoi.

Valtakunnallinen ketju saa PixMilliltä sekä tulosteet että asennuksen 

Koko R-ketjuun kuuluu tällä hetkellä noin 600 myymälää. Kahvilakonseptin uudistus on vain osa työnsarkaa, jota kioskien ilmetuotanto vaatii.
Asiakkuudesta vastaa PixMillissä Merike Wollmann

–    Teemme R-kioskeille jatkuvalla syötöllä ikkunateippauksia, logolevyjä, muotoon leikattuja mobileja, mainospromoja, kylmiön teippauksia ja niin edelleen – koko Suomen mittakaavassa. Olemme pystyneet hoitamaan isotkin tilauksen ajallaan ja siksi asiakas luottaa meihin, Wollmann uskoo.

Myös Lisjutin on ollut yhteistyöhön tyytyväinen.

–    PixMillistä saamme oikean hinta-laatu-palvelu-suhteen ja yhteistyö on toiminut todella hyvin. Emme hae vain tavarantoimittajaa vaan yhteistyökumppania, joka miettii asioita meidän näkökulmastamme, Lisjutin painottaa.

Tärkeää on saada myös asennus samalta luottokumppanilta.

–    Olemme välillä varmasti haastavakin asiakas, mutta PixMillin asennustiimi on venynyt todella hienoihin suorituksiin. Meidän ei tarvitse valvoa asennuksia, vaan voimme luottaa, että hommat hoituvat PixMilliltä itseohjautuvasti ja brändistämme huolehtien.