Haaga-Helian opiskelijoita inspiroidaan rantataloksi brändätyllä luokalla

27.08.2019

Suomen suurimpiin ammattikorkeakouluihin kuuluva Haaga-Helia tekee yhteistyötä yli 100 yrityskumppanin kanssa. Yksi niistä on digitaaliseen sisältömarkkinointiin erikoistunut Vipu International, joka brändäsi nimikkoluokkansa PixMillin avulla inspiroimaan tulevaisuuden osaajia.

Rekrytointiviestintää suoraan tilan nuorille käyttäjille

Haaga-Helian kumppaniyritykset saavat halutessaan sisustaa ja brändätä yhden luokkahuoneen omaksi käyntikortikseen. Vipu International on markkinointiteknologiatoimisto, joka tuottaa asiakkaille myyntiliidejä ja kehittää asiakaskokemusta markkinointiautomaatiojärjestelmä HubSpotin avulla. Yrityksessä ei haluttu tehdä nimikkoluokasta liian messuosastomaista.

”Halusimme kohdistaa viestimme suoraan opiskelijoille, joten luokan visuaalisen ilmeen piti puhutella nuoria ja inspiroida heitä hakeutumaan meille työharjoitteluun ja töihin”, kertoo Vipun Marketing Specialist Taija Vento. Tilaan haettiin viihtyisää ja rentoa tunnelmaa. ”Tarkoituksena oli välittää hyvää fiilistä yrityksemme Otaniemen toimistolta opiskelijoille Pasilaan.”

Visuaalisen suunnittelun ammattilainen toteutti idean yli odotusten

Vipun alustavana ideana oli luoda luokkahuoneesta beach house -henkinen tila.

”Vaikka teemme bisnestä tosissamme, työskentelymme ei ole tosikkomaista eikä elämä pelkkää työntekoa”, Vento sanoo. PixMillin graafikko Vesa-Veikko Kettunen suunnitteli idean pohjalta tulostettavan kuvatapetin, joka sisälsi markkinointiin, johtamiseen ja koodaamiseen liittyviä elämänohjeita.

”Meidän ei tarvinnut edes tavata, vaan briiffi oikeasta fiiliksestä riitti. Prosessi eteni suoraviivaisesti, ja sain graafikolta alle viikossa ensimmäisen suunnitelman”, Vento kertoo.

Tunnelma huoneessa muuttui täysin, kun kaksi steriilin valkoiseksi maalattua betoniseinää peittyivät kuvatapettiin. Myös käytävän ikkunan teippaus ja luokan hiirimatot toteutettiin samalla teemalla. Lopputulos yllätti Vennon iloisesti.

”Minulla oli visio siitä, millainen huoneesta pitäisi tulla. Graafikko kehitti jotakin aivan muuta – ja lopputulos oli paljon parempi! Kyllä visuaalisen suunnittelun ammattilaiset tietävät, mitä tekevät!”

PixMill on enemmän kuin painotalo

Vento on tehnyt PixMillin kanssa yhteistyötä jo aikaisemmassa työpaikassaan, jossa messuille suunniteltiin visuaalinen elementti, joka havainnollisti asiakkaille hankalasti avautuvaa palvelua.

”PixMill auttoi meitä kehittämään ideointiseinän, joka on helppo ja kevyt siirtää, ammattimaisen näköinen ja pinnaltaan sellainen, että siihen voi kiinnittää liimalappuja uudelleen ja uudelleen. Siksi tiesin, että PixMilliltä löytyy laidasta laitaan materiaaleja, joita tavalliset painotalot eivät tarjoa.”

Vento kiittelee PixMillin asiantuntemusta. ”En ole koskaan joutunut pettymään. Suosittelen PixMilliä ehdottomasti, kun tilan tai tapahtuman sisustukseksi kaivataan jotakin muuta kuin iänikuinen roll-up, mutta tilassa ei haluta tehdä laajaa remonttia tai kalusteasennuksia.”

Katso videolta, miten tavallinen luokkahuone muuttui Beach Houseksi!

https://www.vipunet.com/blog/vipun-nimikkoluokka-muuttui-beach-houseksi