Kolme vinkkiä myymäläkampanjaan

25.08.2020

Hyvin suunniteltu ja erottuva kampanja on erinomainen tapa herättää asiakkaiden kiinnostus ja
saada myymälän ovi käymään tiheämpään tahtiin. Lue parhaat vinkkimme kampanjasuunnitteluun
ja laita tuumasta toimeen!

1. Aseta selkeä tavoite
Kampanjan suunnittelu kannattaa aloittaa tavoitteen asettamisesta. Mitä konkreettisempi tavoite
on, sitä helpompi sen toteutumista on seurata. Tavoite voi esimerkiksi olla jonkun tietyn tuotteen
tai tuoteryhmän myynnin kasvattaminen, asiakkaiden yhteystietojen kerääminen tms. Tavoite
määrittää koko kampanjakonseptin ideasta tarvittaviin materiaaleihin asti.

2. Valitse sopivat kanavat
Kun kampanjan idea ja tavoite ovat selkeitä, aloitetaan markkinointikanavien valinta. Vaikka kyse
onkin myymäläkampanjasta, sitä on hyvä tukea monipuolisella ja haluttuja kohderyhmiä
puhuttelevalla markkinointiviestinnällä esimerkiksi somessa, uutiskirjeessä, asiakaslehdessä tai
vaikka radiossa.

3. Panosta materiaaleihin
Kampanjan viestit ja visuaalisuus saavat näkyä ja kuulua myymälässä. Kampanjatuotteita voidaan
nostaa esiin esimerkiksi erilaisten hyllyjen ja ständien avulla. Myös teippaukset, mobilet
hyllypuhujat ja lippusiimat ovat omiaan nostattamaan tunnelmaa ja herättämään huomiota.
Kampanjalle on mahdollista rakentaa myös kokonaan oma pop up-osio, jota voi elävöittää
esimerkiksi näytöillä. Oivaltava toteutus on olennainen osa kampanjaa, sillä näyttävä kokonaisuus
jää varmasti asiakkaiden mieliin.

PixMillillä on vuosien kokemus tuloksekkaiden myymäläkampanjoiden suunnittelusta,
materiaalien valmistamisesta ja asennuksista. Ota siis yhteyttä, jos kaipaat asiantuntevaa apua!