Onnistunut kuvausrekvisiitta soveltuu moneen käyttöön myös myöhemmin

27.08.2019

Viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija Drama Queen Communications suunnitteli Yleiselle työttömyyskassalle ”Minussa on mahdollisuuksia” -kampanjan. PixMill toteutti kampanjavideon rekvisiitaksi hätkähdyttävän suuret tarinaa tukevat siivet.

Minussa on mahdollisuuksia_ Taneli Tikka from PixMill Finland on Vimeo.

Yleisen työttömyyskassan (YTK) kampanja kannustaa ihmisiä käyttämään omia taitojaan ja potentiaaliaan. Kampanjavideoiden ideana on korostaa, että jokaisessa meissä on mahdollisuuksia.

”Saimme vapaat kädet videon toteuttamiseen, mutta rekvisiitan tuli olla näyttävää ja mielenkiintoista sekä tukea videolla esiintyvän henkilön tarinaa luontevalla tavalla”, kertoo Drama Queen Communicationsin projektipäällikkö Veera Silvendoin.

Siivet konkretisoivat videolla esiintyvän henkilön kasvutarinan.

”Tarinan päähenkilö kokee päässeensä mentorinsa ’siipien suojaan’, mikä on auttanut hänen kehitystään, antanut omiin siipiin nostetta ja rohkaissut uskomaan omiin kykyihin”, kertoo kampanjan suunnittelija Erni Tuum Drama Queenilta.

Tarinan päähenkilö toimii nykyään enkelisijoittajana. ”Kun ihmisellä on riittävän ’suuret siivet’, hän voi antaa hyvän kiertää ja ottaa vuorostaan muita siipiensä suojaan”, Tuum sanoo.

Helposti säädettävä ja kuljetettava visuaalinen elementti

Saman päivän aikana kuvattiin kolme tarinaa, mikä vaati kuvausrekvisiitalta luotettavuutta.

”Hinnan ja käyttöominaisuuksien lisäksi olennaista oli, että siivet oli kuvausten aikana helppo kuljettaa paikasta toiseen ja asentaa paikoilleen”, Silvendoin korostaa. Lisäarvoa toi PixMillin tapa kiinnittää siivet. ”Vaikka siivet olivat suuret ja näyttävät, ne olivat myös kevyet, joten niitä oli mahdollista säätää kuvauksissa nopeasti.”

Toteutussuunnittelusta tuotantoon kahdessa päivässä

Toteutussuunnitteluun ja tuotantoon oli aikaa vain pari päivää, joten PixMillin asiakasyhteyshenkilö Petri Jääskeläiseltä ja tuotannosta vastanneelta Vesa-Veikko Kettuselta vaadittiin venymistä.

”Yhteistyö PixMillin kanssa sujui saumattomasti, vaikka toteutusaikataulu oli tiukka”, Silvendoin kiittelee. ”He nappasivat nopeasti kiinni briiffistämme ja ehdottivat toimivaa, näyttävää ja kustannustehokasta ratkaisua. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki Pixmillin Petrille!”

Vaikuttava rekvisiitta saa jatkoelämän asiakkaan tapahtumissa

Yleinen työttömyyskassa on tyytyväinen lopputulokseen, ja videosta on saatu hyvää palautetta.

”Siivet näyttävät filmillä todella hyvältä ja ovat herättäneet paljon positiivista huomiota”, Tuum kertoo. Toimivan rekvisiitan tunnistaa myös siitä, että kuvausten jälkeen siiville on ollut useita ottajia. ”Siivet pääsevät jatkokäyttöön asiakkaan toimitiloihin ja tuleviin tapahtumiin.”